گروه ادب و هنر: چهارمین جشنواره تئاتر رضوی طی مراسمی ویژه با حرکت گروه‌های سیار نمایشی از میدان انقلاب به تئاتر شهر گشایش یافت.

در این مراسم دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران طی سخنانی گفت: هنرمندان ما در طول تاریخ نشان داده‌اند که دوستداران اهل بیت (ع) هستند و امروز نیز هنرمندان ما به نمایندگی از مردم عشق خود را در قالب نمایش عینیت بخشیدند.

وی افزود: شهرداری تهران در تلاش است توجه ویژه‌ای به هنر تئاتر در سطح شهر داشته باشد تا این هنر درتمام محلات تهران و دیگر شهرها به خوبی نهادینه شود.قالیباف اظهار امیدواری کرد ارتقای هنر تئاتر گامی در جهت فرهنگ و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

دکتر ایمانی خوشخو، معاون هنری وزیر ارشاد نیز که دراین مراسم حضور داشت با اظهار خوشحالی از این که چند سال است جامعه فرهنگی میزبان این جشنواره است، افزود: امسال نمایش‌ها از نظر تکنیک و کیفیت جزو بهترین‌ها هستند. میزبانی این جشنواره توفیقی بزرگ است که نصیب ما شده و امیدواریم بتوانیم با ترویج فرهنگ رضوی قابلیت‌های هنری را به این مقوله مهم گسترش دهیم.

معاون هنری ارشاد اظهار امیدواری کرد سال به سال این جشنواره بهتر شود و با گسترش این فعالیت‌ها در سطح بین‌المللی فرهنگ رضوی در سراسر دنیا ترویج یابد. وی تاکید کرد: این فرهنگ جزو میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود و وزارت ارشاد با حمایت‌های لازم از هنرمندان و اجرای مناسبت‌های مختلف الگوسازی می‌کنند.

مجید سرسنگی دبیر چهارمین جشنواره تئاتر رضوی در مصاحبه با خبرنگار ما درباره جشنواره رضوی گفت: این جشنواره از 4 بخش تشکیل شده است که اجرای نمایش تئاتر از جانب 23 گروه از سراسر کشور در سالن‌های تئاتر شهر/ تالار مولوی و تالار وحدت بخشی از این جشنواره را شکل می‌دهد.

وی اجرای نمایش‌های آیینی از طرف 25 گروه تعزیه و نمایش‌های آیینی از سراسر کشور در محوطه باز تئاتر شهر را بخش دیگری از این برنامه‌ها دانست و افزود: تولید 9 نمایشنامه و 6 پژوهش در حوزه تئاتر دینی و رضوی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که به صورت کتابی به چاپ رسیده است.

گفتنی است چهارمین جشنواره تئاتر رضوی که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، دبیرخانه جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع)، مرکز هنرهای نمایشی، دانشگاه تهران و صدا و سیما برگزار می‌شود تا جمعه 10 آذر در تهران برپاست.

برنامه‌های هفتم آذر

امروز سه‌شنبه هفتم آذر ماه در جشنواره تئاتر رضوی هفت نمایش از تهران روی صحنه می‌رود. در این روز تالار وحدت میزبان نمایش بهروز غریب‌پور با عنوان «آهو یاهو» در ساعت 19 است.

نمایش «پنجره فولاد» نوشته مهدی متوسلی و به کارگردانی سید جواد هاشمی، ساعت 18:30 در تالار اصلی اجرا می‌شود. بر این اساس، نمایش «باده خالص» نوشته هادی حوری و به کارگردانی امیر دژاکام در سانس‌های 18 و 20 در تالار چهارسو اجرا می‌شود.

نمایش «اباالحسن» نام نمایشی است که وحید نفر آن را کارگردانی کرده و این نمایش در سانس‌های 17:30 و 19:30 در تالار سایه روی صحنه می‌رود. نمایش «هفت مجلس» نوشته سعید همتی و به کارگردانی سعید نجفیان در تالار کوچک در سانس‌های 17:30 و 19:30 روی صحنه می‌رود.

«مهتاب بر زمین» نیز نوشته مهدی ایوبی است که سلیمانی آن را کارگردانی کرده و این نمایش در تالار نو و سانس‌های 16:30 و 18:30 اجرا می‌شود.

معمار لحظه‌ها نیز نام نمایشی است که فریبا رئیسی نوشته و افشین رازی کارگردانی کرده است، این نمایش در تالار مولوی و در دو سانس 15 و 17:30 اجرا می‌شود. فضای باز مجموعه تئاترشهر هم در ساعت‌های 14 و17 میزبان گروه‌های تعزیه و آیین‌های نمایش است. این جشنواره تا دهم آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 9550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز